Cestujeme s pejsky po Anglii – New Forest

164

Zdravím všechny pejskaře,

všimla jsem si, že se tu dělíte o své zážitky z výletů s pejsky a tak mi dovolte se s vámi také podělit o pár zážitků z poza kanálu La Manche. Třeba příjdou naše zážitky a ziskané zkušenosti někomu vhod.

New Forest

Náš první velký výlet, na který jsme měli tři dny vedl do New Forestu a na jižní pláže Anglie. Vzhledem k dobrému počací a účasti našich psů jsme tento výlet zaměřili spíše na venkovní aktivity, kterých se mohli zúčastnit s námi.

Vyjeli jsme hodně brzy ráno a první naše cesta vedla do Calshot na pláže. K našemu zklamání jsme však na místě zjistili, že pláže nejsou přístupné psům. Bylo však 6 ráno, nikde nikdo a tak jsme tento zákaz porušili. Pláž je oblázkovitá a velkou část jí lemují barevné sezonní baráčky. Jelikož byla zima, dlouho jsme se zde nezdrželi a pokračovali dále v cestě do městečka Beaulieu, kde je jedno z informačních středisek. Všechna informační střediska však otvírají až v 10 hodin a tak jsme se vydali na menší okružní jízdu, aby jsme si zmapovali terén. Nakonec jsme zaparkovali na kraji městečka u rybníčka a dopřáli si chvilku spánku do otevření inforamcí na parkovišti. V Beaulieu jsou malé informace umístěné v krámku kousek od parkoviště. Jedná se vlastně o potraviny s poštou, kde je zadní část věnována letáčkům, mapám, knížkám a pohledům týkajících se New Forestu. Po zakoupení mapy jsme si dopřáli ranní čaj na venkovní zahrádce Tea roomu. Poté opět nasedli do auta a podle mapy jsme se vydali hledat nějaký ten kemp. K našemu překvapení jsme zjistili, že ubytovat se nebude tak jednoduché jak jsme si mysleli. Buď byly kempy obsazené, nebo určené jen pro karavany, nebo nás nevzali se čtyřmi psy a nebo byly pro nás absolutě nevhodné (otevřená louka bez stínu, špína, stan na stnu apod.). Naše neúspěšné hledání po projetí celého parku jsme vzdali a vydali se k moři zlepšit si náladu. Cesta nás zavedla do města Milfoard on Sea a dále k Hurst Castle což je pevnost hned u moře. S radostí jsme zjistili, že na tuto pláž mají psi vstup povolen. Od oceánu foukal silný vítr a koupání zde bylo nevhodné jak pro nás tak psy. Ale když jsme se vydali k pevnosti a pak dále za ní, nalezli jsme zde díky zálivu moře klidné, krásný výhled na bílé skály protějšího břehu, plachtící se jachtičky, serfaře, dovádějíc lidi na vodních skutrech aj. Pláž je opět oblázkovitá. Pokud se nechcete koupat, můžete se zabavit sbíráním mušliček. Pokud by jste nechtěli jít k pevnosti po svých, mužete využít malou motorovou lodičku, která vás za poplatek převeze. My jsme těchto služeb nevyužili, i když brali lidi i se psy a tak přesnou částku neznám. Malá rada pro návštěvu tohoto pobřeží. Pokud nechcete platit za parkoviště, nevjíždějte na něj, ale dejte se za ním vpravo směrem k moři. Po chvilce jízdy se před vámi objeví po pravé straně řada zaparkovaných aut. Zde mužete parkovat zdarma. Míst je však pár a je o ně boj. Jelikož se blížil večer a jediný kemp u moře co nás byl ochotný ubytovat již zavřel (recepce jsou otevřené převážně do 17 hod.), vydali jsme se směrem k New Forestu zkusit štěstí. A opravdu jsme ho měli. Za městečkem Brockenhurst byl skovaný kemp mezi stromy hned u silnice A337. Recepce fungovala a měli volná místa. Hned na příjezdové cestě si nás vzala nastarost jedna milá paní. Auta za námi obsloužili další zaměstnanci kempu. Tito lidé s vámi vyřídí podstatné informace a vy pak už jen čekáte až na vás přijde řada u okénka na placení. Nejprve to vypadalo, že nás neubytují, protože mohou vzít na jedno auto max. 3 psy, ale hodná paní managerka po našem škemrání a drobné lži (že jedeme až ze Solovenska; díky slovenská SPZ) nás ubytovala. Kemp je obrovský celý skovaný mezi stromy. Pro vhodnější venčení jsme si vybrali místo na druhém konci od recepce hned u vchodu do lesa. Pro postavení stanu jsou dána určitá pravidla, se kterými vás seznámi hned při placení a stan musíte označit příslušnou samolepkou, kterou obdržíte v pokladně. Pokud vám bude něco scházet jako nám. Můžete vyrazit do blízkého městečka na nákupy, ale pozor. Obchody nemají nonstop. V poklidu pak od svého stanu můžete pozorovat poníky, kteří se potulují kolem kempu, ale i v něm. A proč píši v poklidu: Pokud by někdo očekával kemp podobný těm u nás v ČR, hodně by se spletl. V tomto kepmu byl klid. Kempové ohně jsou zde zakázané pod pokutou 500 liber. Sociální zařízení je jak v hotelu. Čisté, moderní, teplá voda teče stále aniž by jste si za ni dopláceli. Toaletní papír je samozřejmostí. Sprchové kouty jsou oddělené, mají předsíňku, kde se v klidu svléknete a hlavně jsou zamykatelné. Každý pak po sobě připraveným mopem vytře, i když jsou pravidelně každý den tyto prostory uklízeny. Přístup do sprch a na toalety mají jen ti co znají vstupní kód, který vám sdělí na pokladně při placení. Sprcvhový kout si pak každý po sobě uklidí sám.

Druhý den jsme se vydali na túru po parku. Kdo očekává označené turistické a cyklistické trasy tak jako je u nás, bude velmi zklamán. A proto k mapě se ještě musíte spolehnout na svuj orientační smysl či jinou technickou vymoženost. Aneb jak říká kamarádka Veru: ” Práce s mapou a buzolou tě musí bavit.” Nám se podařilo úspěšně projít více jak polovinu parku, potkat pár poníků a hlavně najít náš stan bez většího bloudění.

Třetí den jsme museli kemp opustit do 12 hodin a tak jsme u snídaně řešili kam pojedeme. První volba padla na malý ostrůvek Gull Island kam jsme se chtěli vypravit buď pěšky a nebo výletní loďkou z městečka Bucklers Hard. Nemile nás však překvapilo ohrazení celé části a výběr vstupného, ve kterém byl započítán i vstup do muzea kam jsme vůbec nechtěli jít. A tak nás tato situace zavedla do Country Parku Lepe. Na oblázkovitou pláž kousek za parkovištěm psi vstup povolený nemají, ale pokud nejste lenoši a vyšplháte na kopec. Dostanete se na naučnou stezku, která vede podél pláže a o kus dál již pro psy žádný zákaz není. Po cestě se i dozvíte informace o D-Day remains nebo si můžete nasbírat mušličky, kterými je pláž poseta. Možná najdete i nějaký ten vyvržený poklad mořem 🙂 Po stráveném dni u moře a výborné večeři, kterou jsme si uvařili a vychutnali s výhledem na moře a ostrov Isle of Wight (kam někdy příště také povedou naše kroky) jsme se odebrali příjemně unavení domů.

New Forest v kostce:

New Forest zaujímá cca 580 čtverečních kilometrů a nachází se v jihozápadním Hampshiru. Vznikl v roce 1079, kdy Vilém Dobyvatel prohlásil tento kraj za královskou loveckou oboru. Dnes již není oborou, ale národním parkem. New Forest představuje mozaiku lesů, bažin, luk a vřsovišť. Dodnes je spravován podle starobylých řádů. Cca 35% půdy je soukromé a zybtek vlastní stát. Přes třista zdejších rodin bylo kdysi obdařeno zvláštním právem na pastvu na základě vlasticví půdy či jiné pozemkové údržby a toto právo si nesou dodnes. Většina z nich ho však již využívá jen málo pro udržení tradice. Můžete zde potkat volně pasoucí se dobytek, ovce, prasata, osli, srny ale také i polodivoké poníky newforetského plemene, kteří jsou pro tuto oblast tipičtí a najdete je skoro na všech letáčcích a ve znaku parku.

Přístup:

Autem:

Dálnice M3 a M27 do Cadnamu, silnicí A337 do Lyndhurstu a Brockenhurstu, vedlejší silnice uvnitř parku

Vlakem:

Hlavní tratí Southamptonu, lokálkou do Ashurstu, Beaulieu Road, Brockenhurstu a Lymingtonu

Mapa:

Hurst Castle v Milford on Sea
Country Park Lepe u Lepe

Rady a typy:

– kemp si zarezervujte dopředu (z osobní zkušenosti doporučujeme kemp Hollands Wood)
– v kempech se platí za vozidlo + zvíře + stan nebo karavan (naše zkušenost z kempu, kde jsme se dotazovali na ubytování)
– na jedno vozidlo akceptují 2 někde 3 psy
– každý stan a vozidlo musí být označeno lepičkou, kterou obdržíte při placení
– kempové ohně jsou zakázané, jednorázové grilíčky a jiné grily jsou povoleny
– u Hurst Catlu lze parkovat zdarma
– hlavní informační centrum i s muzeem naleznete v Lyndhurstu